10 dobrych powodów, aby ćwiczyć:

 

  1. Utrata zbędnych kilogramów i utrzymywanie wagi na właściwym poziomie

    – Kiedy ćwiczysz, spalasz więcej konsumowanej energii. 

  2. Więcej energii

    – Pod koniec dnia pracy czujesz zmęczenie związane z wysiłkiem umysłowym, słabym krążeniem krwi i odczuwanym głodem. Ćwiczenia dodadzą Ci sił, nie odwrotnie! 

  3. Zmniejszony stres i niepokój

    – Szybki, energiczny spacer przynosi lepsze i dłużej odczuwalne efekty niż leki przeciwstresowe i uspokajające.

  4. Zapobieganie chorobom układu krążenia, cukrzycy, osteoporozie i niektórym formom chorób nowotworowych

    – Regularne ćwiczenia wpływają na obniżenie ciśnienia, normalizują poziom cholesterolu i zmniejszają o połowę ryzyko chorób układu krążenia. Ćwiczenia stymulują odkładanie wapnia w kościach, dzięki czemu skuteczniej zapobiegają osteoporozie niż leki. Aktywność fizyczna może też pomóc zapobiegać rozwojowi niektórych form chorób nowotworowych.

  5. Szansa na dłuższe życie

    – Ludzie, którzy dzięki ćwiczeniom spalają co najmniej 2000 kcal tygodniowo, przeciętnie żyją dwa lata dłużej niż osoby, które w ogóle nie ćwiczą. 

  6. Zmniejszenie dolegliwości przedmenstruacyjnych i menopauzalnych

    – Ćwiczenia poprawiają krążenie krwi, rozszerzają naczynia krwionośne i zmniejszają skurcze menstruacyjne.

  7. Poprawa trawienia

    – Fizyczna aktywność stymuluje procesy trawienia i zapobiega zaparciom.

  8. Wpływa korzystnie na plecy

    – ćwiczenia wzmacniają dysk, mięśnie, ścięgna i więzadła pleców. Gorset mięśniowy opasujący tors odciąża kręgosłup.  

  9. Koniec z uciążliwym marznięciem

    – Ruch poprawia krążenie krwi, rozszerza naczynia krwionośne i  wpływa na przyspieszenie metabolizmu – nawet w chwilach, gdy odpoczywasz.

  10. Sposób na piękny wygląd

    – Dzięki ćwiczeniom nasza skóra nabiera zdrowego wyglądu, oczy lśnią, a mięśnie są ładnie wyrzeźbione. Nasza postura się poprawi, a żylaki i cellulit są widocznie zmniejszone.

 

Każdy człowiek jest stworzeniem towarzyskim i chętnie naśladuje zachowania i przyzwyczajenia innych. Wspólnie podejmowany wysiłek prowadzący do zrzucenia zbędnych kilogramów i zmiany stylu życia, daje więcej radości niż działanie w pojedynkę.

Jeśli świadomie podejmiesz decyzję, aby spędzać więcej czasu w towarzystwie osób, które propagują zdrowe odżywianie i aktywność, z pewnością zainspiruje Cię to do prowadzenia zdrowszego trybu życia. A z czasem to Ty staniesz się inspiracją dla innych!